مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 16:552015-08-04سياسي

ظریف: حضور مردم پای صندوق های رأی، غرب را از تحریم ها ناامید کرد (6 و پایانی)


دستاورد هسته ای نتیجه دیپلماسی نیست بلکه نتیجه مقاومت،خون شهدا و تلاش مردم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای ظریف در ادامه سخنانش در شورای راهبردی روابط خارجی افزود: معتقدم حضور مردم پای صندوق های رأی غرب را از تحریم کشورمان ناامید کرد.

وی گفت: مقاومت مبنای قدرت ماست و دستاورهای هسته ای ارزان به دست نیامده است بلکه در این راه مردم زجر کشیده اند و ما باید از این دستاوردها پاسداری کنیم تا این روند به برنامه ریزی برای اعتلای جمهوری اسلامی و مقاومت تبدیل شود.

ظریف با اشاره به سفر اخیرش به عراق افزود: در حرم ائمه اطهار (ع) هر لبنانی و هر عراقی که مرا می دید تشکر می کرد و باید اجازه دهیم که مردم از این بابت احساس غرور کنند و در این فضا تنفس کنند.

وی گفت: تحریم های تسلیحاتی 1747 و 1929 محدودیت هایی را برای 7 قلم از کالاها در زمینه موشکی برایمان فراهم می کرد اما اکنون برای دستیابی به این اقلام باید مجوز بگیریم در صورتی که در گذشته فروش آنها به ما ممنوع بود.

وزیر امور خارجه افزود: ماهیت تحریم اکنون به نظارت و محدودیت تبدیل شده است و در حالی که در گذشته کالاهای دو منظوره اجازه فروش به ایران را نداشت اما اکنون با مجوز این امکان وجود دارد و اگر بخواهند جلو این اقدام را بگیرند هر عضو 1+5 می تواند مانع آن شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: حضور مردم پای صندوق های رأی، غرب را از تحریم ها ناامید کرد (6 و پایانی)

ظریف: حضور مردم پای صندوق های رأی، غرب را از تحریم ها ناامید کرد (6 و پایانی)