مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 16:452015-08-04سياسي

گزینه انتقال پایتخت پرهزینه ترین و آخرین تصمیم خواهد بود


معاون معماری و شهرسازی وزیر راه گفت: بحث انتقال پایتخت به عنوان یک گزینه می تواند مطرح باشد اما به عنوان پرهزینه ترین و آخرین تصمیم خواهد بود.

پیروز حناچی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: پیرو قانون مصوب اردیبهشت مجلس شورای اسلامی درباره ساماندهی پایتخت که به عنوان طرح در مجلس به تصویب رسید، ایده های اولیه در طرح انتقال پایتخت بود.

وی گفت: برخی بر این تصورند که با انتقال پایتخت مشکل شهر تهران حل خواهد شد اما مطالعات نشان می دهد که حتی اگر مرکز سیاسی کشور جابه جا شود مشکلات تهران بر جای خودش خواهند ماند.

حناچی افزود: در آن قانون تلاش بود که این تفاهم بین مجلس و دولت ایجاد شود که فضایی ایجاد کنیم که به مشکلات پایتخت بپردازیم و تلاش کنیم که مشکلات را ساماندهی کنیم.

وی گفت: تمام تجربه ها و تصمیماتی که در دنیا گرفته شده بررسی خواهیم کرد.

حناچی افزود: شب گذشته جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور و 40 نفر از صاحب نظران در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ،نظامی، سیاسی و شهر سازی و معماری کشور برگزار و موضوع به طرح گذاشته شد که نظرات مطرح شد و مقدمه ای برای طرح شورای ساماندهی پایتخت با تصویب این قانون با حضور رییس جمهور و معاون اول تشکیل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزینه انتقال پایتخت پرهزینه ترین و آخرین تصمیم خواهد بود

گزینه انتقال پایتخت پرهزینه ترین و آخرین تصمیم خواهد بود