مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 08:102015-08-04پزشكي

زایمان طبیعی گران تر از سزارین


در یک سال و سه ماه اخیر که طرح تحول سلامت کلید خورده، وزارت بهداشت تلاش کرده است تا به هر شکلی که شده زایمان طبیعی را ترویج دهد تا تب سزارین فروکش کند؛ اما این روزها عملکرد برخی بیمارستان های خصوصی، کاملا مغایر با سیاست های کلی نظام سلامت است.

در گزارشی که در شماره روز سه شنبه سیزدهم مرداد 1394 خورشیدی به قلم امین جلالوند انتشار یافته است، می خوانیم: همین هفته گذشته بود که وزیر بهداشت به صراحت اعلام کرد ایران بین کشورهای منطقه، رتبه اول در سزارین را دارد.

حتی پیشتر براساس آمارهای غیررسمی گفته می شد که ایران پس از کشور برزیل، رتبه دوم جهان را در سزارین به خود اختصاص داده است.

براساس پیگیری های جام جم، تعرفه زایمان طبیعی در بسیاری از بیمارستان های خصوصی کشور بالاتر از سزارین شده است؛ یعنی به جای آن که هزینه زایمان طبیعی را کاهش دهند تا مادران باردار به انجام این زایمان کم عارضه گرایش داشته باشند، تعرفه زایمان طبیعی را به حدی افزایش داده اند که برای خیلی از خانواده ها، حالا سزارین به صرفه تر از زایمان طبیعی از آب درمی آید.

گشتی در بیمارستان های خصوصیبه طور مثال در یکی از بیمارستان های خصوصی و مشهور پایتخت در جنوب غرب تهران ، هزینه زایمان طبیعی حدود شش میلیون تومان است در حالی که عمل پرعارضه سزارین با هزینه پنج میلیون تومانی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زایمان طبیعی گران تر از سزارین

زایمان طبیعی گران تر از سزارین