مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مرداد 1394 ساعت 01:202015-08-03بين الملل

طرح بلندپروازنه اوباما در زمینه آب و آغاز مخالفتها با آن


باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، روز دوشنبه نسخه نهایی طرح بلندپروازانه خود را در زمینه آب و هوا به منظور مبارزه با انتشار گازهای گلخانه ای که اصلی ترین عوامل تغییرات ناگوار اقلیمی شناخته شده اند، ارائه کرد.

از دیدگاه رییس جمهور آمریکا تغییرات اقلیمی بزرگ ترین خطری است که جهان را تهدید می کند.

باراک اوباما که در فاصله چند ماه به برگزاری نشست بین المللی آب و هوا در ماه دسامبر در پاریس، در کاخ سفید سخنرانی می کرد، هشدار داد اگر تدابیری عمیق و جدی توسط جامعه جهانی در زمینه آب و هوا اتخاذ نشود، این احتمال وجود دارد که در آینده معکوس کردن روند تغییرات اقلیمی دیگر هرگز امکان پذیر نباشد.

باراک اوباما تاکید کرد بر خلاف آنچه برخی ادعا کرده اند طرح وی در زمینه آب و هوا منجر به افزایش هزینه های انرژی خانواده های آمریکایی یا از بین رفتن مشاغل نخواهد شد.

طبق نسخه نهایی طرح آب و هوایی دولت آمریکا که تحت عنوان quotation mark انرژی پاک quotation mark ارائه شده است، انتشار گاز دی اکسید کربن که در بخش برق تولید می شود در افق سال دو هزار و سی نسبت به سطح آن در سال دو هزار و پنج، حدود سی و دو درصد کاهش خواهد یافت.

نسخه ابتدایی این طرح که سال گذشته ارائه شد، کاهش سی درصدی انتشار گاز دی اکسید کربن را تا سال دو هزار و سی خواستار شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بلندپروازنه اوباما در زمینه آب و آغاز مخالفتها با آن

طرح بلندپروازنه اوباما در زمینه آب و آغاز مخالفتها با آن