مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 18:262015-08-03اقتصادي

سهم کمتر از 5 درصدی بانوان در اهدای خون


به مناسبت هفته انتقال خون ، نشست هم اندیشی با عنوان نقش زنان در اهدای خون با هدف افزایش مشارکت زنان در اهدای خون امروز در تبریز برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو مجیدی مشاور امور بانوان مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در این نشست گفت: میزان مشارکت زنان در اهدای خون در کشور ما کمتر از 5 درصد است.

به گفته وی این در حالیست که این میزان در کشورهای توسعه یافته حدود 50 درصد و در کشورهای در حال توسعه 30 درصد است.

وی عوامل اصلی این مشارکت بسیار پایین را نوع نگرش بانوان به اهدای خون عنوان کرد و افزود : متاسفانه این دیدگاه در جامعه وجود دارد که زنان نباید خون اهدا کنند چرا که ممکن است به بیماریهای عفونی مبتلا شوند یا اینکه در بعضی موارد همسران آنها مانع این کار می شوند.

خانم مجیدی گفت : برای حل این مشکلات باید فرهنگ سازی شود و بانوان نه تنها خود در اهدای خون سهیم شوند بلکه اعضای خانواده را هم به این کار ترغیب کنند.

شمس مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی نیز گفت : در حال حاضر مشارکت زنان استان در اهدای خون از میانگین کشوری نیز پایین تر و حدود سه درصد است در حالی که در بخش مصرف زنان و مردان سهم یکسانی دارند.

وی افزود: استان ما با سالانه حدود 100 هزار واحد خون ، 6 درصد از خون کشور را تامین میکند که غالبا صرف نیازهای استان میشود ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم کمتر از 5 درصدی بانوان در اهدای خون

سهم کمتر از 5 درصدی بانوان در اهدای خون