مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 15:102015-08-03پزشكي

ساخت دندان با سلول های بنیادی در اصفهان


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به ساخت دندان با استفاده از سلول های بنیادی حاصل از جوانه دندانی ، نخستین بار در کشور شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مسئول کمیته سلولی مرکز تحقیقات ترابی نژاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز گفت: در پژوهشی با عنوان quotation mark پیوند سلول های بنیادی موجود در جوانه دندانی مدل حیوانی موش به ناحیه عضله مافتر یا جونده quotation mark در این دانشگاه انجام شدکه حاصل این پژوهش تولید دندان بیولوژیک تا مراحل پیشرفته تکاملی دندان است.

نصرت نوربخش افزود: در مرحله آزمایشی ، دندان های موش را کشیدیم تا بتوانیم دندان ساخته شده را جایگزین کنیم و با توجه به اینکه کنترل عفونت در حفره دهانی بسیار مشکل است سعی کردیم سلول های بنیادی حاصل از جوانه دندانی آسیاب موش را در عضله موش تزریق و دندان ساخته شود.

وی با بیان اینکه در دنیا به علم ساخت دندان با استفاده از سلول های بنیادی حاصل از جوانه دندانی رسیده اند ، گفت: فقط یک گروه پژوهشی خارج از کشور هستند که پس از ساخت دندان ، دندان را در محل دندان افتاده پیوند زدند.

وی گفت: نخستین بار در کشور ، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز این فناوری را آزمایش کرد و پس از موفقیت در مرحله آزمایش حیوانی در آینده نزدیک اقدام به ساخت دندان در مدل انسانی خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دندان با سلول های بنیادی در اصفهان

ساخت دندان با سلول های بنیادی در اصفهان