مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 14:102015-08-03پزشكي

برچسب گذاری تغذیه ای محصولات غذایی و آشامیدنی


طرح درج نشانگر رنگی تغذیه ای برروی محصولات غذایی و آشامیدنی در آذربایجانغربی اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در حاشیه دوره آموزشی برچسب گذاری تغذیه ای مواد غذایی و آشامیدنی گفت: با توجه به نیاز مصرف کنندگان در سنین مختلف و همچنین به دلیل تنوع مواد غذایی در کشور، بحث برچسب گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قادر حاجی قلی زاده در خصوص نقش و اهمیت برچسب گذاری تغذیه ای گفت: برچسب گذاری تغذیه ای اصلی ترین وسیله تبادل اطلاعات بین تولید کنندگان و فروشندگان محصولات خوراکی با خریداران و مصرف کنندگان است که امکان اطلاع رسانی سریع را به مصرف کننده می دهد.

وی افزود: با توجه به ابلاغ ضابطه جدید برچسب گذاری مواد غذایی به بخش صنعت و الزام تولید کنندگان به درج حقایق تغذیه ای (درج جدول تغذیه ای به همراه درصد مقادیر مرجع غذایی یا NRV و چراغ راهنمایی تغذیه ای) بر روی بسته بندی محصولات، کلیه تولید کنندگان موظف به رعایت این ضوابط هستند.

حاجی قلی زاده اظهار امیدواری کرد: تولید کنندگان با برچسب گذاری صحیح و صادقانه کمک شایانی به مصرف کنندگان در به کارگیری انتخاب های هوشمندانه و سلامت بخش کرده و در جهت تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برچسب گذاری تغذیه ای محصولات غذایی و آشامیدنی

برچسب گذاری تغذیه ای محصولات غذایی و آشامیدنی