مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 12:512015-08-03اجتماعي

حیدرزاده: ایران رکورددار سرعت بیابانی شدن در دنیا است


مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ایران رکورددار سرعت بیابانی شدن در دنیا است گفت: نشست زمین که آخرین مرحله قبل از بیابانی شدن است در دشت تهران به میزان 35 سانتی متر رسیده است.

- " از استان تهران، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان تهران، محمد هادی حیدرزاده با اشاره به اینکه امروزه یکی از شاخص ها و معیارهای توسعه یافتگی، میزان انطباق برنامه های اجرایی هر کشور با مبانی و مطالعات جامع آمایش سرزمین می باشد، اظهار داشت: ما ابتدا باید در سطح کشور نقاط مختلف را به لحاظ قابلیتهای مختلف اعم از صنعتی، گردشگری و خدمات استعدادیابی کنیم و سپس امکانات را توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه همواره لغت آمایش سرزمین بکار برده شده اما هیچ امر جدی در این حوزه تاکنون صورت نپذیرفته، گفت: علت شکست و یا عدم موفقیت در بسیاری از پروژه ها نبود پیوست فرهنگی است و در بحث آمایش سرزمین هم شاید نبود پیوست فرهنگی علت این امر باشد و به همین دلیل مردم که مهمترین ذینفعان این امر می باشند تاکنون همراه نبوده اند.

حیدرزاده ادامه داد: اجرای آمایش سرزمین نیز مانند هر پروژه ای در کشور با هزینه هایی همراه است و در ابتدا ضمن داشتن نگاهی ملی و حاکمیتی در این مورد باید هزینه های انجام آمایش سرزمین را بپذیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیدرزاده: ایران رکورددار سرعت بیابانی شدن در دنیا است

حیدرزاده: ایران رکورددار سرعت بیابانی شدن در دنیا است