مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 05:302015-08-03اقتصادي

بازار بورس آتن از امروز فعالیت خود را از سر می گیرد


تحلیل گران پیش بینی کردند بازار بورس آتن، پایتخت یونان که روز دوشنبه بعد از پنج هفته تعطیلی گشایش خواهد یافت، جلسه پر جنب و جوشی داشته باشد.

بازار بورس آتن 26 ژوئن در آستانه اعلام غافلگیرانه برگزاری همه پرسی از سوی آلکسیس سیپراس، نخست وزیر چپگرای تندرو یونان درباره تدابیر جدید ریاضت اقتصادی پیشنهاد شده به این کشور از سوی تامین کنندگان اعتبار مالی یونان تعطیل شده بود.

سیپراس که در آن زمان در حال مذاکره با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول درباره دستیابی به توافقی برای دریافت کمک مالی بود، امیدوار بود به این نحو از بن بست خارج شود.

این تصمیم، دارندگان حساب های پس انداز را در یونان وحشت زده کرده بود که به بانک ها هجوم برده بودند تا پول های خود را از بانک ها بیرون بکشند که به دنبال آن بانک های یونان که از دسامبر 2014 به این طرف با کمبود نقدینگی مواجه بودند، اوضاع شان وخیم تر شده بود.

در برابر خطر ورشکستگی بانک ها، دولت سرمایه ها را تحت کنترل گرفته و هم زمان بانک ها را تعطیل کرده بود که در نهایت 20 ژوییه بانک ها کار خود را از سر گرفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از آتن، روز دوشنبه عملیات بورس کار عادی خود را برای سرمایه گذاران خارجی از سر خواهد گرفت اما برای سرمایه گذاران محلی محدودیت هایی برقرار خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار بورس آتن از امروز فعالیت خود را از سر می گیرد

بازار بورس آتن از امروز فعالیت خود را از سر می گیرد