مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 02:402015-08-02سياسي

رییس جمهور مصر قانون انتخابات را اصلاح کرد


روزنامه رسمی مصر روز یکشنبه اعلام کرد رییس جمهور این کشور قانون انتخابات مربوط به برگزاری انتخابات پارلمانی را اصلاح و راه را برای کمیسیون انتخاباتی باز کرد تا تاریخ رای گیری را تعیین کند.

عبدالفتاح السیسی، فرمانده سابق ارتش مصر که در سال 2013 محمد مرسی، رییس جمهور اسلامگرای این کشور را برکنار کرد، وعده داده بود انتخابات پیش از پایان سال 2015 برگزار خواهد شد.

اما انتخابات پارلمانی که ابتدا پیش بینی شده بود بین 21 مارس و 7 ماه مه برگزار شود، بعد از اینکه دیوان عالی برخی از ماده های قانون انتخابات را مغایر با قانون اساسی تشخیص داد، به تعویق افتاد.

بر اساس حکم ریاست جمهوری که در روزنامه رسمی مصر منتشر شد و بیانیه مطبوعاتی روز یکشنبه؛ بعد از اصلاح قانون انتخابات، پارلمان جدید 568 نماینده خواهد داشت که 448 نماینده به صورت انفرادی و 120 نماینده نیز در قالب فهرست انتخاب خواهند شد.

بعد از برکناری مرسی مقامات جدید مصر نقشه راهی اعلام کرده بودند که تصویب قانون اساسی جدید و به دنبال آن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را پیش بینی کرده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از قاهره، قانون اساسی جدید در ژانویه 2014 تصویب و انتخابات ریاست جمهوری نیز در ماه مه 2014 برگزار شد که عبدالفتاح السیسی با کسب 97 درصد آراء به عنوان رییس جمهور انتخاب شد و بعد از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور مصر قانون انتخابات را اصلاح کرد

رییس جمهور مصر قانون انتخابات را اصلاح کرد