مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 19:062015-08-02اقتصادي

تمامی مراکز درمانی استان مرکزی به سیستم «هموویژلانس» مجهز شده‎اند


مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: سیستم فراگیر مراقبت از خون «هموویژلانس» در تمامی مراکز درمانی استان مرکزی مستقر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، فاطمه سادات مهدویانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار مراجعات برای اهدا خون در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال 16 هزار و 410 نفر به منظور اهداخون به پایگاه ها و مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند.

وی افزود: از مجموع مراجعه کنندگان برای اهدا خون در استان مرکزی، 13 هزار و 844 نفر موفق به اهداء خون شدند که از این تعداد 955 نفر خانم بوده که 7 درصد اهداکنندگان را شامل می شدند و 12 هزار و 889 نفر آقا هستند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در استان مرکزی، 6 هزار و 893 نفر اهداء کننده مستمر، 3 هزار و 147 نفر اهداکننده خون برای نخستین بار و 3 هزار و 804 نفر اهداکننده خون با سابقه خون دهی بوده‎اند.

50 درصد اهداکنندگان خون در استان مرکزی از اهداکنندگان مستمر هستند مهدویانی با اشاره به انواع اهداکنندگان خون گفت: اهداکنندگان خون برای نخستین بار آن دسته از افرادی هستند که برای نخستین بار برای اهداخون اقدام کرده اند، اهداکننده خون با سابقه یعنی کسانی که سال های قبل خون اهداء کرده اما در یک سال گذشته اهداء خون نداشته و گروه سوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمامی مراکز درمانی استان مرکزی به سیستم «هموویژلانس» مجهز شده‎اند

تمامی مراکز درمانی استان مرکزی به سیستم «هموویژلانس» مجهز شده‎اند