مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 18:402015-08-02پزشكي

عوامل ایجاد پوسیدگی دندان


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمینه انواع پوسیدگی و علائم ظهور این بیماری گفت: اگر پوسیدگی در سطوح صاف دندان باشد و درد آن با دست کشیدن روی دندان یا مسواک کردن احساس می شود که به علت از بین رفتن مینای دندان است.

- یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی عوامل ایجاد کننده و عادت های اشتباه در ایجاد پوسیدگی دندان را تشریح کرد.

دکتر ارمغان علیخانی یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پوسیدگی دندان یک بیماری چند عاملی است که یکی از عوامل آن باکتری های موجود در دهان می باشد.

وی با اشاره به اینکه مواد غذایی یکی از مهمترین عوامل موثر در ایجاد این بیماری است افزود: تماس طولانی مدت دندان ها با مواد غذایی و دفعات زیاد و پشت سرهم مصرف به ویژه مواد قندی و چسبنده می تواند ریسک پوسیدگی دندان را افزایش دهد چون PH دهان اسیدی شده و باعث حل شدن مینای دندان می شود.

دکتر علیخانی ادامه داد: اگر شست و شوی دهان و دندان از طریق مسواک به خوبی انجام نشود به مرور زمان و با تکرار این عادت های اشتباه، پوسیدگی دندان ابتدا به صورت یک لکه سفید ظاهر و وسیع تر می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمینه انواع پوسیدگی و علائم ظهور این بیماری گفت: اگر پوسیدگی در سطوح صاف دندان باشد و درد آن با دست کشیدن ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل ایجاد پوسیدگی دندان

عوامل ایجاد پوسیدگی دندان