مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 17:012015-08-02اقتصادي

مازندران با چالش کمبود آب شرب مواجه شد


مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به کاهش بارندگی در استان گفت: مازندران با چالش کمبود آب شرب مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، ذبیح الله ذاکری، آموزش و مسئولیت را مهم ترین رکن فرهنگ سازی در حفاظت از منابع آبی عنوان کرد و اظهار داشت: ایران در منطقه خشک و کم آب دنیا واقع شده، بنابر این مدیریت در مصرف آب اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان و نیز سفرهای تابستانی افزود: از آن جایی که مازندران مقصد بسیاری از مسافران در تعطیلات است، مصرف آب نیز در این زمان ها افزایش می یابد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه همراهی مشترکان در مدیریت مصرف ضروری است، ادامه داد: صرفه جویی به معنای استفاده نکردن نیست، بلکه هدف از این امر، صحیح مصرف کردن و ترویج شیوه های درست مصرف آن است.

ذاکری با تاکید بر اینکه مشترکان در مصرف آب، مدیریت لازم را اعمال کنند, افزود: با صرفه جویی حداقل 20 درصد در مصرف آب، چالش کمبود آب در فصل تابستان را پشت سر می گذاریم.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران، استفاده از تجهیزات کاهنده را در کاهش مصرف آب موثر دانست و گفت: این تجهیزات بیش از 40 درصد مصرف آب را کاهش می دهد.

وی افزایش جمعیت، مصرف بیش از حد سوخته ای فسیلی و نفوذ سموم و کودهای شیمیایی را در آلودگی منابع آب های زیرزمینی موثر دانست و گفت: آب رودخان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران با چالش کمبود آب شرب مواجه شد

مازندران با چالش کمبود آب شرب مواجه شد