مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 15:402015-08-02اقتصادي

شرکت های بزرگ نفتی سرمایه گذاری در طرح های نفتی را کاهش می دهند


یک نشریه روسی در شماره این هفته خود نوشت با توجه به آنکه بهای نفت در بازار جهانی به شدت کاهش یافته است شرکت های بزرگ نفتی نیز از میزان سرمایه گذاری های خود در طرح های زیر ساختی کاسته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، هفته نامه موسکوفسکی کومسومولتسMoskovski Komsomolets در شماره این هفته خود نوشت کاهش قیمت نفت در بازار جهانی باعث شده است بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی سرمایه گذاری در طرح های زیر ساختی را فعلا متوقف کنند.

نتیجه آنکه اجرای حدود 50 طرح به ارزش حدود 200 میلیارد دلار کنار گذاشته شده است.

در چنین فضایی همه عوامل فشار زا کاهشی بر قیمت نفت همچنان سنگینی می کند و همه شرکتهای نفتی بدون استثنا مجبور شده اند سرمایه گذاری در طرح ها را به حال تعلیق درآورند، از هزینه های خود بکاهند و همچنین به بیشینه سازی سود روی آورند.

به عنوان مثال، شرکت نفتی انگلیسی هلندی رویال - داچ شل اعلام کرده است به علت کاهش شدید قیمت نفت و کاهش سود دهی، مجبور است از هزینه های عملیاتی خود به میزان چهار میلیارد دلار بکاهد.

این شرکت در همین راستا اعلام کرده است در نظر دارد حدود 6500 نفر از کارکنانش را اخراج کند و از میزان سرمایه گذاری هایش در اکتشاف و استخراج نفت به میزان 20 درصد بکاهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت های بزرگ نفتی سرمایه گذاری در طرح های نفتی را کاهش می دهند

شرکت های بزرگ نفتی سرمایه گذاری در طرح های نفتی را کاهش می دهند