مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 12:362015-08-02دانش

تبدیل فاضلاب مجتمع های مسکونی به آب کشاورزی


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: ستاد توسعه زیست فناوری طرحی دارد که بر اساس آن می تواند فاضلاب مجتمع های مسکونی را به آب کشاورزی تبدیل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ؛ "مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی درباره فعالیت های این ستاد در حوزه تصفیه آب، بیان کرد: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی بر اساس طرحی که توسط متخصصان داخلی تهیه کرده است، این توانمندی را دارد که فاضلاب مجتمع های مسکونی را تصفیه و به آب کشاورزی تبدیل کند.

وی افزود: آب تصفیه شده از فاضلاب را می توان برای آبیاری گلخانه های مجتمع ها و یا پارک های اطراف آنها استفاده کرد تا از این طریق از هدر رفت آب های شرب جلوگیری شود.

به گفته قانعی، از این سیستم در تمام دنیا استفاده می شود و یک دانش کاربردی است که متخصصان ایرانی نیز به این فناوری دست یافته اند و می توانیم از این فناوری در مجتمع های مسکونی و صنعتی کشور استفاده کنیم تا سهم کوچکی در صرفه جویی آب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای کاربردی و تجاری کردن این فناوری با شهرداری تهران نیز مذاکراتی داشته ایم که در صورت همکاری و اعلام همکاری این سازمان می توانیم از فناوری تبدیل فاضلاب به آب کشاورزی در مجتمع های مسکونی بهره برداری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل فاضلاب مجتمع های مسکونی به آب کشاورزی

تبدیل فاضلاب مجتمع های مسکونی به آب کشاورزی