مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 11:312015-08-02بين الملل

اسطوره های مقاومت در جنگ لبنان؛ سرگذشت شهرهای درگیر جنگ


تجاوز 33 روزه رژیم صهیونیستی به لبنان یادآور جنایت هایی منزجر کننده و در عین حال اسطوره هایی فراموش نشدنی از مقاومت حزب الله و شهرهای جنوب لبنان بود.

- "، تجاوز 33 روزه رژیم صهیونیستی به لبنان که با مقاومت جانانه حزب الله، دومین شکست تاریخی رژیم صهیونیستی از مقاومت لبنان را رقم زد، اسطوره های فراموش نشدنی از تاریخ مبارزات بر ضد متجاوزان صهیونیستی را شکل داد.

روستاها و مناطق شهری جنوب لبنان با وجود وسعت کم، دستاوردهایی را رقم زدند که تا چندی پیش جمعی از کشورهای عربی در تقابل با رژیم صهیونیستی قادر به تحقق آن نبودند.

قدرت ایمان مبارزان حزب الله لبنان سلاح های ابتدایی آنها را در تقابل با ناوگان پیشرفته هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی در موقعیت برتر قرار داد.

عناصر حزب الله به این ترتیب متجاوزان یهودی و صهیونیست را که به تعبیر قرآن وحشتی بزرگتر از مرگ در برابر خود نمی بینند، در کابوسی عمیق فرو برد که خروج از تبعات روانی و نظامی آن به سالها زمان نیاز دارد.

آنچه در این مقاله خواهید دید، بخشی از پایمردی اسطوره ای شهرهایی است که با وجود تسلیحات و نفرات اندک چکمه های نظامیان صهیونیست را تاب نیاوردند و آن ها را در تحقق رویای خود برای تسلط بر حتی یک وجب از خاک لبنان و پایه گذاری جنگ تبلیغاتی و روانی بر اساس آن ناکام گذاشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسطوره های مقاومت در جنگ لبنان؛ سرگذشت شهرهای درگیر جنگ

اسطوره های مقاومت در جنگ لبنان؛ سرگذشت شهرهای درگیر جنگ