مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 05:352015-08-02بين الملل

سخنرانی روحانی در روز افتتاحیه مجمع عمومی


هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از روز 6 مهر با سخنرانی سران کشورهایی چون ایران، آمریکا، چین، روسیه و فرانسه آغاز شده و تا روز 11 مهر ادامه می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل امسال به واسطه حضور سران کشورهایی چون چین و روسیه و همزمانی سخنرانی آن ها با سخنرانی رییس جمهور آمریکا و ایران، از سوی بسیاری از رسانه ها، از جمله روزنامه گاردین، هیجان انگیز ترین نشست مجمع عمومی در یک دهه گذشته توصیف شده است.

این نشست همچنین اولین گردهمایی سران کشورها پس از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 است و به همین جهت انتظار می رود نمایندگان بسیاری از کشورها بخشی از سخنرانی خود را به این مسئله اختصاص دهند.

گسترش تروریسم در جهان از جمله در سوریه و عراق، تغییرات جوی کره زمین و احتمالا بحران اوکراین از جمله دیگر موضوعاتی است که تصور می شود در دستور کار سخنرانان نشست امسال باشد.

بر اساس برنامه اولیه که سازمان ملل هفته گذشته در اختیار رسانه ها قرار داد (و احتمال تغییر در آن وجود دارد)، نشست مجمع عمومی با سخنرانی رییس جمهور برزیل در صبح روز 6 مهر (28 سپتامبر) آغاز شده و با سخنرانی نماینده سن مارینو در عصر روز 11 مهر (3 اکتبر) خاتمه می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنرانی روحانی در روز افتتاحیه مجمع عمومی

سخنرانی روحانی در روز افتتاحیه مجمع عمومی