مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مرداد 1394 ساعت 05:062015-08-02پزشكي

سرطان داریم نه «سونامی سرطان»!


دبیر چهاردهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: مردم باید بدانند ریسک مؤلفه هایی مانند سیگار، قلیان، - " به نقل از قدس آنلاین، محمد اللهیاری گفت: مردم باید بدانند ریسک مؤلفه هایی مانند سیگار، قلیان، مصرف بیش از حد گوشت قرمز و چربی، استرس و استفاده از غذاهای آماده، مؤثرترین عوامل در ابتلا به سرطان به شمار می روند.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان تاکید کرد: مصرف مرتب و فراوان میوه، حبوبات، نانهای سبوس دار و سبزیجات، کاهش مصرف سرخ کردنی ها، چربی و گوشت قرمز، روی آوری به ورزش و تحرک کافی از عواملی هستند که در پیشگیری از سرطان مؤثرند.

سرطان خطرناک زنانه این فوق تخصص خون و سرطان با بیان اینکه نسبت ابتلا به سرطان پستان در مردان نسبت به زنان یک به100 است، اضافه کرد: هم مردان و هم زنان باید مراقب نشانه های این بیماری باشند، چون این سرطان در صورت تشخیص در مراحل اولیه می تواند درمان شده و بیمار به راحتی به زندگی عادی برگردد.

به گفته وی، علایم هشداردهنده این سرطان ؛ وجود توده در بافت نرم پستان، ترشح از نوک پستان بخصوص اگر خونی باشد، تقارن نداشتن هر دو عضو، تورم بافت، زخمی شدن و قرمزی پوست پستان است که برای بررسی خوش خیم بودن یا ایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان داریم نه «سونامی سرطان»!

سرطان داریم نه «سونامی سرطان»!