مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 15:062015-08-01اقتصادي

50 درصد آبدهی چاه ها در چهارمحال و بختیاری کاهش یافته است


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: خشکسالی های 8 سال گذشته موجب کاهش متوسط آبدهی چاه های استان به نصف شده است.

- "، اظهار داشت: متوسط آبدهی چاه های استان در مقطع کنونی از 23 لیتر بر ثانیه به 10 لیتر بر ثانیه کاهش یافته که این نشانگر کاهش بیش از 50 درصدی آبدهی چاه ها و کمبود آب در مخازن زیر زمینی استان است.

وی افزود: سال 85 میزان برداشت آب از چاه های استان 757 میلیون متر مکعب بود و سال گذشته به 460 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: افت سطح ایستابی آب های زیرزمینی در همه دشت های استان وجود دارد اما دشت های شهرکرد، سفید دشت و جوانمردی نسبت به دیگر دشت های استان وضعیت بدتری از نظر افت سطح آب زیرزمینی دارند.

صمدی با اشاره به اینکه در دشت شهرکرد به فاصله یک سال 3 تا 4 سانتی متر فرونشست اتفاق افتاده است، تصریح کرد: فرونشست دشت ها در استان با کاهش سطح آب های زیرزمینی آغاز شده که این مسئله سبب بسته شدن منافذ و خلل و فرج خاک و آبخوان ها می شود و با ادامه این روند مرگ همیشگی آبخوان ها در استان اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه آبخوان های استان عمق کم و نزدیک به 50 تا 70 متر دارند، ادامه داد: کم عمق بودن آب های زیرزمینی و برداشت بیش از حد آب از آن ها، استان را با کمبود شدید آب مواجه می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد آبدهی چاه ها در چهارمحال و بختیاری کاهش یافته است

50 درصد آبدهی چاه ها در چهارمحال و بختیاری کاهش یافته است