مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 13:202015-08-01پزشكي

ویتامین هایی برای زیبایی پوست


محققان دانشگاه کالیفرنیا به تازگی اعلام کرده اند زیاده روی در مصرف مکمل های ویتامین B12 یا خوراکی های حاوی این ویتامین می تواند خطر بروز یا تشدید آکنه را افزایش دهد.

با این حال، پژوهشگران آمریکایی می گویند هنوز برای اعلام قطع مصرف غذاها و مکمل های حاوی ویتامین B12 در افراد مبتلا به آکنه، خیلی زود است و نیاز به تحقیقات گسترده تری در این زمینه وجود دارد تا متوجه شوند تاثیر منفی این ویتامین روی چه بیمارانی بیشتر و روی چه بیمارانی کمتر است.

دکتر هویینگ لی، سرپرست این گروه تحقیقاتی، می گوید: ژن های مختلفی در بدن همه ما وجود دارد که می توانند به صورت بالقوه بر بروز آکنه یا پیشگیری از ایجاد آن تاثیر داشته باشند.

این ژن ها هستند که دارودرمانی برای از بین بردن آکنه ها را سخت یا ساده می کند و باعث می شود برخی مواد غذایی یا ریزمغذی ها، تاثیری مثبت یا منفی در بروز یا پیشگیری از آکنه داشته باشند .

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا هم پس از نشر این خبر به تمام افراد مبتلا به آکنه توصیه کرده است تا قطعی نشدن علت ابتلا به بیماری خود، خودسرانه B12 را از رژیم غذایی شان حذف نکنند چون کمبود این ویتامین، عوارضی مانند کم خونی، مشکلات گوارشی مربوط به هضم غذا، کاهش قدرت حافظه و مشکلات بینایی به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویتامین هایی برای زیبایی پوست

ویتامین هایی برای زیبایی پوست