مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 11:062015-08-01اقتصادي

قیمت میوه از باغ تا مغازه 5 برابر می شود


مدیر عامل اتحادیه سراسری باغداران ایران با بیان این که قیمت میوه از باغ تا مغازه 5 برابر می شود گفت: برای مثال سیب گلابی که هزار و 200 تومان از باغداران خریداری می شود در بازار مصرف 5 هزار 500 تومان قیمت دارد.

- " با اعلام این خبر، افزود: از گذشته قیمت میوه در بازار تا مصرف کننده تفاوت فاحش داشته و به طور معمول رضایت مصرف کننده و تولید کننده را به همراه نداشته است، اما درمقطع فعلی، قیمت برخی از محصولات باغداران به کمتر از هزینه تولید رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هرکیلوگرم هلو در بازار مصرف 6 تا 7 هزار تومان به فروش می رسد، اما این محصول در باغ 1500 تومان از باغدار خریداری می شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری باغداران ایران ادامه داد: بهترین شلیل درجه یک به قیمت 2 هزار تومان از باغدار خریداری می شود، این در حالی است که قیمت فروش آن در سطح شهر 8 تا 10 هزار تومان است.

نگهداری تاکید کرد: قیمت سیب گلابی که از باغدار1200 تا 1500 می خرند ، دربازار 5 هزار و 500 تا 6 هزار تومان به فروش می رسد یا گیلاس تکدانه 12 هزار تومانی 4 هزار تومانی از باغداری خریداری می شود.

وی با بیان اینکه حاشیه بازار به شکل نامناسبی بالا رفته است، اظهار داشت: در میادین مرکزی میوه و تره بار نیز قبل از اینکه میوه به دست مغازه دار برسد، چند مرتبه این محصولات دست به دست می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت میوه از باغ تا مغازه 5 برابر می شود

قیمت میوه از باغ تا مغازه 5 برابر می شود