مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 08:362015-08-01پزشكي

ساخت سامانه نانوکامپوزیتی دردانشگاه امیرکبیر


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت سامانه نانوکامپوزیتی به منظور رهایش کنترل شده داروی پوکی استخوان، کاهش عوارض دارویی و کاهش 50 درصدی زمان بهبود و ترمیم بافتهای آسیب دیده استخوانی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ؛" سید محسن رضوی نیا دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 1390 کار بر روی ساخت سامانه نانوکامپوزیتی LDH/Gelatin (هیدروکسید دو گانه لایه ای / ژلاتین) را آغاز کرد تا از طریق آن به فرآیند رهاسازی کنترل شده داروی آلدرونیک اسید برای تسریع در درمان بافت استخوانهای آسیب دیده و پوکی استخوان دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه سامانه دارو رسان به بافتهای آسیب دیده استخوانی در این طرح فعلا به صورت ایمپلنت (کاشتنی) ساخته شده است از تلاش برای استفاده از آن به صورت خوراکی در آینده خبر داد.

ماده LDH در دنیا ساخته می شود اما خصوصیات ماده ای که وی تولید کرده، منحصر به فرد است وبا روش سنتزی جدید و برای اولین بار در دنیا صورت گرفته است.

وی درباره ساختار این سامانه دارو رسان گفت: ماده پایه حامل این سامانه که هیدروکسید دوگانه لایه ای می­باشد کاربردهای متعددی دارد و به این ترتیب که آنیونی که بین لایه های آن قرار گرفته است را با استفاده از تکنیکهای خاص، آنیون را از میا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سامانه نانوکامپوزیتی دردانشگاه امیرکبیر

ساخت سامانه نانوکامپوزیتی دردانشگاه امیرکبیر