مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مرداد 1394 ساعت 02:502015-07-31اقتصادي

فارس گزارش می دهد مارتین لوتر کینگ و رویای 185 میلیارد دلاری وزارت نفت ایران


در حالی قرار است ظرف دو تا سه ماه آینده، وزارت نفت از حدود 50 پروژه نفت و گاز به ارزش 185میلیارد دلار در کنفرانس لندن رونمایی کند که مطابق با سند برجام، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی "، دکتر مارتین لوتر کینگ، کشیش معروف سیاه پوست و قهرمان مقتول مبارزه با نژادپرستی در آمریکا سخنرانی بسیار معروفی دارد با عنوان من رؤیایی دارم .

لوتر کینگ در این سخنرانی 17 دقیقه ای که به عنوان یکی از مشهورترین و مهم ترین سخنرانی های تاریخ ایالات متحده در واشنگتن دی سی و در جمع 250 هزار نفر از هواداران وی ایراد شد، رویای لغو تبعیض نژادی در جامعه آمریکا را به زیبایی تصویر کرد.

لوتر کینگ 5 سال پس از این سخنرانی ترور شد و تحقق نسبی رویای خود در جامعه آمریکا را آن هم 50 سال بعد به چشم ندید، اما بخشی از رویای وی با لغو بخش بزرگی از مظاهر رسمی تبعیض نژادی و به قدرت رسیدن باراک اوباما به عنوان اولین رنگین پوست در تاریخ ایالات متحده به حقیقت پیوست.

البته، این واقعیت وجود دارد که سیاه پوستان بر اثر مبارزات لوترکینگ و دیگر قهرمانان مبارزه با تبعیض نژادی دیگر در جامعه آمریکا لینچ نمی شوند و بدون محاکمه به دار آویخته نمی شوند اما هنوز هم بخش بسیار بزرگی از کودکان رنگین پوست از امکانات آموزشی کافی و شانس مساوی برای رشد و پیشرفت در جامعه آمریکا بهره مند نمی شوند و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد مارتین لوتر کینگ و رویای 185 میلیارد دلاری وزارت نفت ایران

فارس گزارش می دهد مارتین لوتر کینگ و رویای 185 میلیارد دلاری وزارت نفت ایران