مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مرداد 1394 ساعت 16:152015-07-31سياسي

استرداد اموال فرهنگی مسروقه ایران از ایتالیا


در ماه سپتامبر(شهریور) نیز در مراسم رسمی که با حضور مقام های عالیرتبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم برگزار خواهد شد، این اشیا به کشورمان استرداد می شوند.

- ایتالیا در جهت اجرای کنوانسیون یونیدروا درخصوص استرداد اموال فرهنگی مسروقه، حدود 30 قطعه از اشیا و آثار فرهنگی متعلق به دوران قبل و پس از اسلام را تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم داد که قرار است در ماه سپتامبر به کشورمان تحویل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، جمهوری اسلامی ایران به موفقیت جدید بین المللی در خصوص استرداد اموال فرهنگی مسروقه که بطور غیر قانونی از کشور خارج شده بودند دست یافت و برخی از آثار متعلق به دوران قبل و پس از اسلام که در سال های گذشته از کشور خارج و در ایتالیا توسط پلیس میراث فرهنگی شناسایی و توقیف شده بودند، در مراسمی در محل موزه هنرهای شرقی شهر رم به نماینده سفارت کشورمان تحویل داده شد.

محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران، پائولا پیاچنتینی مسوول دفتر توقیف اموال فرهنگی مسروقه موزه ملی هنرهای شرقی شهر رم در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، پس از سال ها پیگیری مستمر حقوقی سازمان میراث فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و در نهایت پس از صدور رای دادگاه تجدید نظر شهر میلان، این ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرداد اموال فرهنگی مسروقه ایران از ایتالیا

استرداد اموال فرهنگی مسروقه ایران از ایتالیا