مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مرداد 1394 ساعت 14:412015-07-31پزشكي

صداهای آنی خطرناک ترین شکل صداها هستند


آلودگی های صوتی علاوه بر اینکه موجب کاهش شنوایی انسان ها می شود، بر سایر جانداران نیز تاثیر می گذارد.

- خبرگزاری تسنیم"،خسرو گورابی در گفت وگو با فارس، با بیان اهمیت تاثیر سر و صدای محیط اطراف و شنوایی ما اظهار داشت: سر و صدای ناشی از ترافیک کارهای، کارهای ساختمانی، مانورهای هوایی و موزیک های بلند مثال هایی از سر و صدای محیط اطراف ما هستند.

آثار قرار گرفتن در معرض صدای بلند تنها به ضایعات شنوایی ختم نمی شود بلکه هنگام خواب، محیط کار، محاورات گفتاری و سایر موارد اختلال ایجاد می کند و موجب بروز آسیب بر بسیاری از بخش های بدن می شود.

وی ادامه داد: صدا از جمله عوامل فیزیکی است که برای بیشتر کارکنان مراکز صنعتی به ویژه کارکنان تأسیسات و سکوهای نفتی آزاردهنده است امروزه سر و صدای زیاد یکی از مهمترین عوامل ناراحت کننده در محیط کار به شمار می رود.

گورابی افزود: تعداد افرادی که در مراکز صنعتی در معرض سر و صدای زیان آور هستند، بسیار بیشتر از افرادی است که در معرض دیگر عوامل خطرزای شغلی قرار دارند تحقیقات گوناگون نشان داده است که از نظر کارکنان مراکز صنعتی بزرگ ترین مشکل موجود در محیط کار، آلودگی صدا است.

این شنوایی شناس گفت: تحقیقات انجام شده در زمینه آلودگی صوتی نشان داده است که صداهای صنعتی و شغلی علت اولیه کاهش شنوایی افراد در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صداهای آنی خطرناک ترین شکل صداها هستند

صداهای آنی خطرناک ترین شکل صداها هستند