مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مرداد 1394 ساعت 14:402015-07-31سياسي

امام جمعه همدان: رسیدن به خودسازی در گرو دوری از گناهان است


انسان باید حسد، کبر و حرص را از وجود خود ریشه کن کند تا به خودشناسی و خودسازی برسد، - " از همدان، آیت الله غیات الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی _ عبادی نماز جمعه اظهار کرد: همان گونه که در کشاورزی باید مراقب رشد علف‎ های هرز بود باید انسان مواظب باشد تا رذایل اخلاقی او را گرفتار خود نکند.

وی افزود: خودشناسی یکی از توصیه های بزرگان دین است که البته رسیدن به این خودسازی و رسیدن به اوج بندگی بسیار سخت است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه محبت به هر چیزی در دنیا به جز خدا انسان را به بیچاره و گرفتار می کند تصریح کرد: در فلسفه قانونی وجود دارد که اگر انسان هر چیزی را در دنیا دوست داشته باشد بنده و اسیر آن می شود.

وی افزود: حب دنیا به مرور با تسخیر روح و قلب آدمی باعث می شود انسان از محبت واقعی محبوب دور شود و گرفتارهای دیگر برایش به وجود می آید.

آیت الله طه محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرموده پیامبر اسلام (ص) که اتفاقات آخرالزمان را پیش بینی کرده اند گفت: یکی از نشانه های آخرالزمان آن است که دنیاپرستی بین مردم رواج می یابد.

وی با بیان اینکه دل و قلب مومن خانه اصلی خداوند تبارک و تعالی است افزود: اگر انسان توانست محبت های دنیایی به جز خداوند را از قلبش بیرون کند می تواند لذت زندگی در دنیا و آخرت را همزمان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه همدان: رسیدن به خودسازی در گرو دوری از گناهان است

امام جمعه همدان: رسیدن به خودسازی در گرو دوری از گناهان است