مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مرداد 1394 ساعت 10:252015-07-31اقتصادي

گزارش مکتوب ... واکاوی علل آشفته بازار میوه در کیش


جزیره کیش با داشتن موقعیت خاص خود در جغرافیای کشور، شرایط ویژه ای به لحاظ ورود و خروج ساکنان، مسافران و انواع کالا دارد و این باعث بروز مشکلاتی برای مغازه داران و ساکنان شده که درنتیجه هم گرانی کالاهای اساسی و هم قیمت خدمات را به دنبال داشته است.

انواع میوه و سبزی از اقلام اساسی است که به لحاظ مصرف بالا و تازه خوری نیازمند مدیریت ورود، ذخیره سازی و همچنین کنترل قیمت و کوتاهی دست دلالان از بازار میوه و سبزی در کیش است.

قیمت میوه و سبزی در جزیره کیش از سالیان گذشته تاکنون همیشه آبستن فراز و نشیب هایی بوده که فراز آن بیش از حد به نشیبش می چربد.

قیمت میوه به طور کلی در جزیره کیش متولی ثابتی ندارد، بارهای میوه همه روزه از شیراز و تهران با هواپیما و کامیون های حمل بار وارد جزیره می شود اما نکته قابل توجه این است که پس از ورود میوه به کیش، وقتی پا در مغازه های میوه فروشی می گذاری با قیمت های بالای میوه مواجه می شوید، هیچ برچسب قیمتی وجود ندارد و کیفیت میوه ها هم به علت وضعیت آب و هوایی جزیره خیلی سریع افت می کند و این داستان زمانی غم انگیزتر می شود که قیمت یک نوع میوه در همه جای جزیره یکسان نیست.

حمید که یکی از مغازه داران میوه و تره بار در کیش است با نشان دادن فاکتورهای خرید میوه از بازار شیراز می گوید: قیمت میوه در کیش منصفانه نیست و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب ... واکاوی علل آشفته بازار میوه در کیش

گزارش مکتوب ... واکاوی علل آشفته بازار میوه در کیش