مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مرداد 1394 ساعت 07:452015-07-31سياسي

کارشناس: برجام ، موفقیتی برای جمهوری اسلامی ایران است


کارشناس امور بین الملل در ارزیابی خود از متن جمع بندی مذاکرات ایران و گروه 1 + 5 گفت: این متن باتوجه به مقدورات دوطرف، متن مناسبی برای همکاری و موفقیتی برای جمهوری اسلامی ایران است زیرا توانسته است اراده خود را در برابر 6 قدرت جهانی بر کرسی بنشاند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسن بهشتی پور در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما افزود: اگرچه ایران براساس این متن، امتیازهای قابل توجهی را هم داده اما امتیازهای بزرگی را نیز کسب کرده است از جمله اینکه در این متن حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: براساس این متن همه تجهیزات هسته ای ایران اعم از تجهیزات مراکز هسته ای نطنز، فردو، اراک، بوشهر و همه 19 مرکزی که زیر نظر آژانس بین المللی انرژی هسته ای است به کار خود ادامه خواهند داد باقی خواهد ماند اگرچه این فعالیت ها با محدودیت هایی همراه است اما این محدودیت ها محدود به 10 سال و یا کمی بیشتر است.

بهشتی پور در ارزیابی خود از قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره ایران گفت: این قطعنامه در مقایسه با قطعنامه شش گانه ای که تحریم های ناجوانمردانه ای را به ملت ایران تحمیل می کرد، بسیار بهتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس: برجام ، موفقیتی برای جمهوری اسلامی ایران است

کارشناس: برجام ، موفقیتی برای جمهوری اسلامی ایران است