مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مرداد 1394 ساعت 15:002015-07-30اقتصادي

با روند موجود به زودی در خورو سازی ها تخته خواهد شد


کاهش تقاضا برای خرید خودروهای داخلی در یکی دو سال اخیر و افزایش چشمگیر بهای این محصولات از سوی خودروسازان و همچنین زمزمه لغو تحریم ها علیه ایران، - باعث شد تا بازار خودرو با روندی رکودی روبه رو شود و این رویه امروز قیمت برخی خودروها را به زیر قیمت کارخانه برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، البته ابراز تمایل برخی خودرو سازهای آلمان و فرانسه نیز در ایجاد این وضعیت بی تأثیر نبوده است؛ هرچند کارشکنی هایی شده، برخی از این قدرت ها در زمان تحریم، باعث بروز برخی مشکلات سیاسی در ورود برخی خودرو سازی های خارجی به عرصه رقابت کشور شده است.

با این وجود هنوز خودرو سازی ها اصرار دارند که قیمت های خود را بالا نگه دارند و در برخی از موارد حتی تقاضای افزایش قیمت را نیز دارند.

پیش بینی برخی از کارشناسان بر این است که ادامه روند موجود، در آینده ای نزدیک باعث از بین رفتن کامل این صنعت در کشور خواهد شد و اگر خودرسازی ها همچنان در مواضع خود اصرار داشته باشند به زودی شاهد تعطیل شدن یکی از مهم ترین صنایع کشور خواهیم بود.

مویید حسینی صدر در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در سال 91 و 92 که یک باره قیمت خودرو بیش از دو برابر و در برخی موارد حتی تا 4 برابر هم افزایش داشت، دلیل آن هم، این بود که ارز از قیمت 900 تومان یک دفعه به 3800 تومان رسید و آقایان به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با روند موجود به زودی در خورو سازی ها تخته خواهد شد

با روند موجود به زودی در خورو سازی ها تخته خواهد شد