مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مرداد 1394 ساعت 10:312015-07-30دانش

کشف یک مسجد و مدرسه تاریخی در کاوش های «قلعه ایمام» مریوان


کاوش باستان شناسی قلعه شهر حکومتی غرب کشور (قلعه ایمام مریوان) منجر به خارج شدن مسجد و مدرسه کهن این محوطه تاریخی و یکی از مهمترین مراکز آموزشی غرب ایران و شمال عراق از دل خاک شد.

- "، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، حسن کریمیان، سرپرست هیأت عملیات نقشه برداری و کاوش باستان شناسانه قلعه-شهر حکومتی غرب کشور (قلعه ایمام مریوان)با اعلام این خبر اهداف این طرح را آگاهی از وضعیت یکی از بزرگترین و مشهورترین قلعه شهرهای غرب کشور و حفاظت پیشگیرانه از تعرضات معدن سنگ و دانشگاه آزاد اسلامی به محوطه تاریخی دانست .

وی معتقد است که از شاخصه های این قلعه-شهر، که آن را از سایر قلعه های حکومتی متمایز می کند وجود مدرسه و مسجدی است که قریب 300 سال از مهمترین مراکز آموزشی غرب ایران و شمال عراق محسوب می شده و علمای شهیر فراوانی از آنجا فارغ التحصیل شده اند.

به گفته این باستان شناس، هیات باستان شناسی دانشگاه تهران توانست، در نخستین فصل از کاوش، این مسجد و مدرسه را از دل خاک خارج کند و اقدامات اولیه حفاظتی برای حفاظت آثار مکشوفه از آفتهای محیطی به انجام رسیده است.

سرپرست هیأت عملیات نقشه برداری و کاوش باستان شناسانه قلعه-شهر حکومتی غرب کشور (قلعه ایمام مریوان) اظهار داشت: علاوه بر این در جلسه ای که با فرماند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک مسجد و مدرسه تاریخی در کاوش های «قلعه ایمام» مریوان

کشف یک مسجد و مدرسه تاریخی در کاوش های «قلعه ایمام» مریوان