مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مرداد 1394 ساعت 05:352015-07-30اقتصادي

سه چهارم پالایشگاه های نفت در نیجریه تولید خود را ازسرگرفتند


شرکت نفت نیجریه چهارشنبه اعلام کرد سه چهارم پالایشگاه های نیجریه که از چندین سال پیش فعالیت آنها متوقف شده بود تولید خود را ازسرگرفته اند و با 60 تا 80 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

شرکت ملی نفت نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد پالایشگاه های شهرهای پورت هارکورت Port Harcourt و واری Warri در جنوب این کشور تولید اولیه محصولات نفتی را پس از آزمایش های بهره برداری از سرگرفتند.

این بیانیه اعلام کرد درحالی که دو پالایشگاه پورت هارکورت به بهره برداری 60 درصدی از ظرفیت تولید 210 هزار بشکه ای خود رسیده اند ، پالایشگاه واری پیش بینی می کند به 80 درصد ظرفیت 125 هزار بشکه ای خود در روز دست یابد.

شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد ازسرگیری تدریجی تولید این پالایشگاه ها اکتبر گذشته آغاز شد و افزود پالایشگاه کادونا در شمال نیجریه که ظرفیت تولید آن 110 هزار بشکه در روز است قرار است به زودی به بهره برداری برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از لاگوس ، این چهار پالایشگاه نیجریه در مجموع ظرفیت تولید 445 هزار بشکه در روز را دارند.

نیجریه ، نخستین تولید کننده طلای سیاه در آفریقا ، دو میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند اما به سبب کمبود پالایشگاه باید این نفت را صادر کند و تقریبا همه مصرف خود به سوخت را از خارج وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه چهارم پالایشگاه های نفت در نیجریه تولید خود را ازسرگرفتند

سه چهارم پالایشگاه های نفت در نیجریه تولید خود را ازسرگرفتند