مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 12:262015-07-29پزشكي

معاون بهداشتی وزارت بهداشت عنوان کرد وجود 22 هزار مورد مبتلا به تب مالت در کشور


معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در چهار سال اخیر تب مالت در کشور افزایش داشته است، گفت: این میزان از 13 هزار مورد به 22 هزار مورد رسیده است.

- " از همدان، علی اکبر سیاری پیش از ظهر امروز در سومین همایش منطقه ای بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان (تب مالت و آنفولانزا) با بیان اینکه در چهار سال اخیر بروسلوز در کشور افزایش داشته است، اظهار کرد: این میزان از 13 هزار مورد به 22 هزار مورد رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان در کشور 22 نفر به ازای هر یک هزار نفر است که این آمار در جمعیت عشایری 500 و در استان کردستان 101 نفر است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مرگ 34 هزار کودک در سال 64 در کشور، گفت: این مرگ و میر به دلیل ابتلا به وبا بود که با یک راهکار ساده این میزان به طور چشمگیری کاهش یافت.

سیاری افزود: با کمک یکدیگر می توانیم با ارائه راهکار های عملی، معضلات و مشکلات کشور در زمینه بیماری تب مالت و آنفولانزا مقابله کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همیشه نباید راه های گذشته را ادامه دهیم، گفت: این دیدگاه که باید تنها دولت در زمینه مقابله با این بیماری ها به فکر تأمین واکسن و نیرو باشد، تفکر اشتباهی است زیرا به مشارکت همه بخش ها و به ویژه بخش خصوصی در این زمینه نیاز داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون بهداشتی وزارت بهداشت عنوان کرد وجود 22 هزار مورد مبتلا به تب مالت در کشور

معاون بهداشتی وزارت بهداشت عنوان کرد وجود 22 هزار مورد مبتلا به تب مالت در کشور