مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 07:462015-07-29بين الملل

دلایل چرخش مواضع ترکیه در قبال داعش ؛ آیا معامله ای در کار است ؟


چرخش مواضع ترکیه در قبال داعش و به عبارت بهتر رودر رو شدن ناگهانی آن با این گروه گرچه به بهانه انفجار اخیر در یک شهر ترکیه توجیه می شود، - "، اگرچه آنکارا تلاش دارد چرخش ناگهانی موضع در قبال داعش را به دخالت این گروه در انفجار اخیر در شهر سوروچ مرتبط بداند، اما در پشت پرده دلایل عمیق تر و واقعی تری برای این تغییر موضع وجود دارد.

برملا شدن دلایل واقعی چرخش موضع ترکیه چند روز پس از چرخش مواضع ترکیه در قبال داعش و حمله به آن، کم کم اهداف و دلایل واقعی این تغییر موضع در حال روشن شدن است، به ویژه اینکه تا پیش از این ترکیه مدتها داعش را تحت حمایت قرار داده و تسهیلاتی را برای آن فراهم می کرد و علاوه بر این سایر گروههای تروریستی را زیر چتر حمایتی خود گرفته بود.

ترکیه تا پیش از این حامی و پشتیبان داعش بود و نه تنها از اقدامات آن چشم پوشی می کرد، بلکه تسهیلاتی را نیز برای آن فراهم می آورد، اما از چند روز پیش نشانه های چرخش موضع آن در قبال داعش نمایان شد به گونه ای که رو درروی این گروه قرار گرفت.

جالب اینکه اولین دلیلی که ترکیه در این خصوص ارائه خواهد کرد، انفجار در شهر سوروچ است، زیرا در آن انگشت اتهام خود را به سمت داعش نشانه رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل چرخش مواضع ترکیه در قبال داعش ؛ آیا معامله ای در کار است ؟

دلایل چرخش مواضع ترکیه در قبال داعش ؛ آیا معامله ای در کار است ؟