مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مرداد 1394 ساعت 00:002015-07-28سياسي

سیاست خارجی ایران پس از توافق احتمالی


آیا سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از یک توافق احتمالی هسته ای، در موضوعات و مسائل مختلف و از جمله نسبت به مسائل منطقه ای تغییر خواهد کرد؟ - آیا می توان گفت توافق هسته ای به طور کامل انجام شده است؟ پاسخ منفی است.

آنچه انجام گرفته، جمع بندی مذاکرات است و باید این جمع بندی که یک گام مهم تلقی می شود در هر یک از کشورهای ذی نفع به تأیید و تصویب برسد.

در جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، متن جمع بندی شده مذاکرات یا به اصطلاح برجام باید به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد.

البته، در صورت لزوم، مجلس شورای اسلامی نیز می تواند بررسی این متن را در دستور کار خود قرار دهد و در این باره منعی ندارد.

در داخل ایالات متحده نیز یک چنین روندی طی می شود و کنگره آمریکا باید برجام را به تصویب برساند.

به همین دلیل مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید سعید فطر چندین بار عبارت؛ چه این متن تصویب بشود، چه نشود را به کار بردند.

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید فطر، مسئولیت سنگین کسانی را که باید در داخل ایران این متن را بررسی کنند و به تصویب برسانند، این گونه متذکر شدند: برای تصویب این متن یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد؛ ان شاءالله.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست خارجی ایران پس از توافق احتمالی

سیاست خارجی ایران پس از توافق احتمالی