مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 23:152015-07-28سياسي

سورئال یمنی به سبک حوثی ها شیعیان در حیاط خلوت عربستان به قدرت می رسند


شاید هیچ واژه ای به اندازه سورئال اگر آن را در معنای لغوی خود به امری عجیب و غریب و یا ترکیب خیال با واقعیت تعریف کنیم، نمی تواند به خوبی ویژگی ها و پیچیدگی هایی جغرافیایی، - شاید هیچ واژه ای به اندازه سورئال اگر آن را در معنای لغوی خود به امری عجیب و غریب و یا ترکیب خیال با واقعیت تعریف کنیم، نمی تواند به خوبی ویژگی ها و پیچیدگی هایی جغرافیایی، اجتماعی، تاریخی، فرهنگی و از همه مهمتر سیاسی یمن را توصیف کند.

یمن که در جنوب شبه جزیره عربستان قرار دارد به داشتن ویژگی های سورئال جغرافیایی[1] و تاریخی_ فرهنگی[2] و همچنین سیاسی یمن معروف است.

حتی متخصصان مسایل این کشور نیز نمی توانند به صورت کامل پیچیدگی هایی سیاسی یمن را به صورت کامل درک کنند.

بخشی از این مسله مربوط می شود به چگونگی پخش اخبار در سرتاسر خاورمیانه و بخشی دیگر نیز به بوم شناسی سیاسی این کشور و شکاف قابل لمس بین مرکز جغرافیایی و محیط پیرامونی مربوط می شود.

[3] زمانی که در تاریخ 21 سپتامبر 2014 قیام مردم یمن پس از یک ماه تظاهرات گسترده و مداوم پیروز شد خیلی ها حتی در ایران نیز شوکه شدند و این کشور به کانون توجه جهانی تبدیل شد.

رهبری این انقلاب به دست گروهی از فرقه زیدیه، شاخه ای از مذهب تشیع که تا پنج سال قبل در حاشیه سیاست یمن قرار داشت بر ویژگی های سورئالیستی این انقلاب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سورئال یمنی به سبک حوثی ها شیعیان در حیاط خلوت عربستان به قدرت می رسند

سورئال یمنی به سبک حوثی ها شیعیان در حیاط خلوت عربستان به قدرت می رسند