مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 22:162015-07-28سياسي

بزرگ ترین دیوار آجری جهان در کجاست؟/ «گرگان»؛ شهری که بیش از 73 قرن قدمت دارد


راهنمای برتر بافت تاریخی کشور در سال جاری گفت: در زمان اشکانیان و ساسانیان بزرگ ترین دیوار آجری جهان از نظر طول و مصالح به عنوان یک دیوار دفاعی در گرگان ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از گرگان؛ "عصر امروز همزمان با اولین روز از طرح ملی ایران شناسی و ایران گردی که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان گلستان در این استان در حال برگزاری است دانشجویان استان های مهمان از کاخ موزه گرگان دیدن کردند.

محمد تقی امیری راهنمای بافت تاریخی گرگان در کارگاهی که در حاشیه این بازدید برگزار شده بود قسمتی از تاریخچه شهر کهن گرگان را شرح داد و گفت: نام قدیم گرگان اَستر آباد به معنای محلی برای نگه داشتن اَسترها و یا همان چارپایان اهلی بود که در سال 1316 توسط پهلوی اول استرآباد به گرگان تغییر نام پیدا کرد اما هنوز هم مردم مناطق ییلاقی، گرگان را به این نام می شناسند.

امیری با اشاره به قدمت بالای این شهر، ابراز داشت: در زمان اشکانیان و ساسانیان بزرگ ترین دیوار آجری جهان از نظر طول و مصالح به عنوان یک دیوار دفاعی در گرگان ساخته شد.

راهنمای برتر بافت تاریخی کشور در سال جاری تصریح کرد: طبق مطالعه داده های فرهنگی، قدیمی ترین اثر استان گلستان مربوط به دوره پارینه سنگی یعنی 65هزار سال پیش است که شهر گرگان آن 7هزار و 343 سال قدمت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگ ترین دیوار آجری جهان در کجاست؟/ «گرگان»؛ شهری که بیش از 73 قرن قدمت دارد

بزرگ ترین دیوار آجری جهان در کجاست؟/ «گرگان»؛ شهری که بیش از 73 قرن قدمت دارد