مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 20:302015-07-28اجتماعي

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری هشدار داد مرگ آبخوان ها نزدیک است


مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل کانون ریزگردها و بروز پدیده بیابان زایی در این استان گفت: به سمت مرگ آبخوان ها پیش می رویم.

- " از شهرکرد شهرام احمدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری با 1 درصد از مساحت کشور به عنوان پایتخت زیبایی های طبیعی کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در استان 1500 گونه گیاهی و 294 گونه جانوری وجود دارد، افزود: استان چهارمحال و بختیاری سرمنشاء کارون، زاینده رود و بخشی از دز است و 307 هزار هکتار از جنگل های کشور در استان قرار گرفته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه قسمت اعظمی از پسماند ها در استان به طور سنتی دفع می شوند و از 40 شهر استان 8 شهر تصفیه فاضلاب دارد.

احمدی با اشاره به پدیده ریزگردها تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال استان حدود 24 روز هوا در مرز هشدار قرار داشت و باعث آزار مردم شد.

وی به خشک سالی های اخیر اشاره کرد و گفت: با این خشکسالی ها آب قنوات، چاه ها و چشمه ها به نیمه رسیده است و بیش از 70 هزار هکتار از جنگل ها و 200 هزار هکتار مرتع دچار خشکیدگی شدید شده است.

احمدی، مشکل دیگر برای محیط زیست استان را وابستگی شدید مردم به منابع طبیعی عنوان و بیان داشت: با این وابستگی ها مردم فشار زیادی به منابع وارد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری هشدار داد مرگ آبخوان ها نزدیک است

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری هشدار داد مرگ آبخوان ها نزدیک است