مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مرداد 1394 ساعت 11:012015-07-28پزشكي

آسیب های حضور «پرستار تجربی» بر بالین بیمار


دبیرکل خانه پرستار، ورود «پرستار تجربی» به مراکز درمانی را زنگ خطری برای سلامت بیمار دانست و گفت: دیپلمه ای که با 200 ساعت آموزش تئوری به بیمارستان می آید، - "،محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، اظهارداشت: شنیده شده که قرار است 15 هزار کمک پرستار جذب شوند که اگر این افراد برای بالین در نظر گرفته شوند، نه تنها مشکلات بیماران کم نمی شود که برعکس، چالش هایی نیز برای نظام سلامت به وجود می آورد.

وی با اعلام اینکه جذب این کمک پرستاران به شرط هر نوع دیپلم و معدل حداقل 12 عنوان شده است، افزود: جذب پرستاران مهارتی یا به عبارتی پرستار تجربی ، در کشور ما سابقه خوبی ندارد و تجربه موفقی از تربیت این قبیل افراد، نداریم.

شریفی مقدم با طرح این سئوال که نمی دانم بر اساس کدام علم و منطق می خواهند سلامت مردم را دست افرادی بدهند که سطح علمی آنها مشخص نیست، گفت: این افراد قرار است در یک دوره آموزشی 200 ساعته به صورت تئوری و همچنین 9 ماه کار عملی در بیمارستان، جذب کار شوند.

در حالی که نمی توان با این شرایط، سلامت مردم و بیماران را دست این افراد سپرد.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: متاسفانه با این توجیه که کار مریض روی زمین است، می خواهند سلامت مردم را دست کسانی بسپارند که قرار است به بیمار دارو و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های حضور «پرستار تجربی» بر بالین بیمار

آسیب های حضور «پرستار تجربی» بر بالین بیمار