مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مرداد 1394 ساعت 13:202015-07-23پزشكي

سرطان تیرویید به ژنتیک و قرار گرفتن در معرض اشعه وابسته است


دبیر نخستین سمینار تومورهای سر و گردن گفت: کمبود ید در بروز سرطان تیرویید تایید نشده است و در مجموع این سرطان بر خلاف دیگر سرطان ها ارتباط زیادی با تغذیه ندارد و بیشتر به ژنتیک و قرار گرفتن در معرض اشعه بستگی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر نوید احمدی در حاشیه نخستین سمینار تومورهای سر و گردن افزود: بروز گره، بافت سفت و هر نوع برجستگی غیرطبیعی در گلو نخستین علامت بروز سرطان تیرویید است.

وی سرطان های تیرویید را از جمله سرطان های شایع در دنیا دانست و گفت: سرطان تیرویید معمولا در سنین پایین افراد را گرفتار می کند و در زنان بیشتر مشاهده می شود.

احمدی این سرطان را دارای انواع خوش خیم یا تمایز یافته و بدخیم یا تمایز نیافته دانست و افزود: سرطان های تمایز یافته پاسخ بهتری به درمان می دهند و خطر کمتری دارند و سرطان های تمایز نیافته که نوع بسیار بدخیم سرطان هستند شیوع کمتری دارند اما خطرناک و کشنده اند و نمی شود اقدامی برای آن انجام داد.

دبیر نخستین سمینار تومورهای سر و گردن ادامه داد: معمولا در ابتدا گره ای در غده تیرویید ظاهر می شود که برجسته تر از قسمت های دیگر و همانند بیماری گواتر است، در واقع افراد در ابتدا احساس می کنند بافت سفت و برجستگی غیرطبیعی در گلویشان ایجاد شده است که با مراجعه این افراد به پزشک و تست های خونی، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان تیرویید به ژنتیک و قرار گرفتن در معرض اشعه وابسته است

سرطان تیرویید به ژنتیک و قرار گرفتن در معرض اشعه وابسته است