مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 تیر 1394 ساعت 14:052015-07-07اقتصادي

عقبایی : حذف مشاوران املاک در طرح پیش فروش ساختمان ممکن نیست


رییس مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه باید جایگاه و حق و حقوق مشاوران املاک حفاظت شود، گفت : ایرادهای جدی به قانون پیش فروش مسکن و ثبت آن در سازمان ثبت اسناد و املاک وجود دارد .

حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : حذف مشاوران املاک در طرح پیش فروش ساختمان ممکن نیست چون عمده ساختمان ها در کشور شناسنامه فنی ندارند.

وی گفت : زیرساخت های لازم برای اجرای این قانون باید فراهم شود و در آن صورت هم باید پیش نویس قراردادهای آن در مشاوران املاک مسکن تهیه و تنظیم شود.

عقبایی افزود: بیشتر واحدهای پیش فروش شده به ویژه در شهرستان ها فاقد سند است و نمی توان آن را در اداره ثبت اسناد و املاک ؛ ثبت کرد.

طرح صدور شناسنامه فنی ساختمان را سازمان نظام مهندسی اجرایی نکرده و در شهرداری ها طراحی نشده و بیش از 95 درصد از املاک فاقد شناسنامه فنی واحد است.

عقبایی گفت : مذاکرات مقدماتی در مشاوران املاک حتما باید مکتوب باشد تا حق و حقوق مشاوران املاک محفوظ بماند.

رییس مشاوران املاک تهران اظهار داشت : برخی از مناطق شهر تهران مانند مراد آباد پونک و یا خیابان سئول سند ندارد و در مناطق شمالی تهران هم ساختمان های مدرن فاقد شناسنامه فنی است در حالی که استفاده از خدمات دفاتر ثبت در این حوزه به شناسنامه فنی نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقبایی : حذف مشاوران املاک در طرح پیش فروش ساختمان ممکن نیست

عقبایی : حذف مشاوران املاک در طرح پیش فروش ساختمان ممکن نیست