مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 تیر 1394 ساعت 07:502015-07-07بين الملل

ایتارتاس: تاکید وزیران خارجه چین و روسیه بر لزوم حل فوری پرونده هسته ای ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگیی لاوروف و وانگ یی وزیران امور خارجه روسیه و چین بر تمایل دو کشور بر دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران در سریعترین زمان ممکن تاکید کردند.

به موجب این گزارش ، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای با اشاره به مذاکرات دیروز لاوروف و همتای چینی وی در وین اعلام کرد : دو طرف بر تعهد خود برای یافتن یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک جامع و فوری که زمینه را برای دستیابی به توافقنامه نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران مهیا سازد ، تاکید دارند.

این بیانیه می افزاید دو طرف در طول مذاکرات دیروز خود در وین همچنین درباره روند همکاری های دوجانبه در خصوص برخی از مسائل مهم و اساسی در دستور کار امروز بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین موضوع آماده سازی تدارکات برای برپایی نشست این هفته سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای متشکل از روسیه ، چین ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان و ازبکستان به همراه کشورهای عضو بریکس شامل برزیل ، روسیه ، هند ، چین و آفریقای جنوبی در شهر اوفای روسیه ، از مسائل مورد بحث در مذاکرات دیروز وزرای امور خارجه چین و روسیه در وین بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایتارتاس: تاکید وزیران خارجه چین و روسیه بر لزوم حل فوری پرونده هسته ای ایران

ایتارتاس: تاکید وزیران خارجه چین و روسیه بر لزوم حل فوری پرونده هسته ای ایران