مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 تیر 1394 ساعت 07:352015-07-07بين الملل

تاکید قرقیزستان بر لزوم توجه ویژه سازمان همکاری شانگهای به اوضاع افغانستان


آلماز بیک آتامبایف رییس جمهور قرقیزستان اعلام کرد کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای باید به تحولات کنونی در افغانستان توجه ویژه نشان دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس از بیشکک، رییس جمهور قرقیزستان با اشاره به نقش مهم و حساس افغانستان در سیستم امنیت منطقه ای گفت تحولاتی که هم اکنون در این کشور صورت می گیرد، در نظام ژئوپولیتیکی روابط بین الملل نقش کلیدی ایفا می کند و بر موازنه امنیتی و ژئوپولیتیکی قدرت در منطقه تاثیر مستقیم دارد.

آتامبایف تصریح کرد ما خواهان افغانستانی با ثبات و آرام هستیم و از تلاش های دولت این کشور در جهت اجرای اصلاحات دمکراتیک و نیز تحقق طرح های توسعه ملی این کشور استقبال می کنیم.

رییس جمهور قرقیزستان همچنین با اشاره به حمایت کشورش از مشارکت مثبت طرف افغانی در فعالیت های سازمان همکاری شانگهای گفت : افغانستان از سال 2012 در این سازمان از وضعیت ناظر برخوردار بوده است و حضور مستقیم این کشور در مذاکرات ، فرصت مغتنمی را برای تبادل نظر و مذاکره در خصوص دامنه وسیعی از مسائل امنیتی و نیز اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با تهدیدات مختلف در منطقه فراهم می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید قرقیزستان بر لزوم توجه ویژه سازمان همکاری شانگهای به اوضاع افغانستان

تاکید قرقیزستان بر لزوم توجه ویژه سازمان همکاری شانگهای به اوضاع افغانستان