مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 تیر 1394 ساعت 10:112015-07-06اجتماعي

جوجه آوری دو اردک در خطر انقراض در تالاب کافی برازان


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: اردک سرسفید و اردک بلوطی از گونه های در معرض خطر انقراض هستند که در تالاب کانی برازان جوجه آوری داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، اردک سرسفید و اردک بلوطی گونه های در معرض خطر انقراض کشورمان هستند که منقار آبی رنگ آنها وجه تمایز این پرندگان دریایی از سایر پرندگان بوده و مسئله حفاظت از اینگونه ها را حائز اهمیت کرده است.

حسینی در اینباره اظهار داشت: وجود امنیت و شرایط مناسب تالاب کانی برازان از جمله تغذیه و موقعیت جغرافیایی باعث شده که هر ساله تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل گونه های حائز اهمیت منطقه آی و جهانی اردک سفید و اردک بلوطی در این تالاب لانه و جوجه آوری داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت هر دو گونه اردک سرسفید و اردک بلوطی به همراه سایر گونه های دیگر از جمله اردک سرسبز ، اردک تاجدار، اردک سرحنایی و .

در داخل تالاب مشاهده شده که اردک سرسفید و اردک بلوطی چون گونه های در معرض خطر انقراض هستند حفاظت از محل های لانه گزینی و جوجه آوری آنها بسیار حائز اهمیت است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در خصوص تعداد جوجه آوری این گونه های در معرض انقراض گفت: به خاطر مسائلی از ذکر دقیق تعداد جوجه آوری آنها معذوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوجه آوری دو اردک در خطر انقراض در تالاب کافی برازان

جوجه آوری دو اردک در خطر انقراض در تالاب کافی برازان