مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 تیر 1394 ساعت 09:302015-07-06فرهنگي

نگاهی به اولین سریال «الف» ویژه تلویزیون


داوود میرباقری سال 1370 فیلمنامه خاری در گلو را با محوریت زندگی امام علی (ع) به ریاست وقت سازمان صدا و سیما ارائه کرد و پس از چند بار اصلاح فیلمنامه تصمیم گرفته شد که سریال وی کلید بخورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما؛ این سریال برگرفته از خطبه شقشقیه امام علی (ع) بود و 150 بازیگر اصلی را می طلبید؛ تعدادی که تا آن روز در تلویزیون ایران بی سابقه بود.

میرباقری، داریوش ارجمند را برای بازی در نقش اول سریالش انتخاب کرد و ارجمند پس از استخاره های فراوان این پیشنهاد را پذیرفت و به این ترتیب فاخرترین نقش خود را انتخاب کرد.

پرویز پرستویی، محمدرضا شریفی نیا، سیروس گرجستانی، سعید نیک پور و ویشکا آسایش از دیگر مهره های کلیدی میرباقری در این کار بودند.

سرانجام پس از سال ها تلاش در بخش تولید و پیش تولید این کار، سریال امام علی (ع) در سال 75 برای اولین بار از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.

سریال امام علی (ع) اولین اثر تاریخی بلند تلویزیونی در آن سال ها به حساب می آمد و توجه مردم هم نسبت به آن زیاد بود و فیلمنامه میرباقری به حدی درست و منطقی بود که هیچ کس نتوانست نقد جدی به مضمون و ساختار آن بکند.

اما از یک چیز به هیچ وجه نمی توان گذشت، آن هم موسیقی فاخری است که برای این سریال تهیه شد، فرهاد فخرالدینی قطعه های کل صبح، مالک اشتر، رقص خنجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به اولین سریال «الف» ویژه تلویزیون

نگاهی به اولین سریال «الف» ویژه تلویزیون