مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 تیر 1394 ساعت 11:472015-07-05اقتصادي

وزارت کار لیست کامل مشاغل خانگی مورد تأیید را اعلام کرد


با توجه به نقش گسترده مشاغل خانگی در توسعه کشور هر ساله اسامی مشاغل خانگی متناسب با نیاز بازار کار بازنگری می شود که در حال حاضر در 6گروه دسته بندی شده است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو "، بر اساس تحقیقات سازمان دیده بان جهانی، کارآفرینی در سال1202 میلادی با توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط منجر به کاهش نرخ بیکاری به طور معناداری می شود.

از جمله مشاغل کوچک و متوسط مشاغل خانگی است که هزینه بالایی را به خانواده تحمیل نمی کند و در عین حال سبب افزایش درآمد و تولید ثروت می شود.

کسب و کارهای خانگی از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی توانند جذب بازار شوند.

فعالیت اقتصادی در محیط خانگی امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک بوده و جلوگیری از رفت و آمدهای شهری، صرفه جویی در هزینه های اجتماعی و در کنار خانواده بودن از مزایای مشاغل خانگی است.

همچنین چند روز گذشته مهناز امامدادی،رییس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی کشور از بازنگری سالیانه مشاغل خانگی متناسب با نیاز بازار کار خبر داد و گفت:هر ساله بازنگری بر اساس ظرفیت های بازار کار انجام می شود و اکنون 140 رشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کار لیست کامل مشاغل خانگی مورد تأیید را اعلام کرد

وزارت کار لیست کامل مشاغل خانگی مورد تأیید را اعلام کرد