مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 تیر 1394 ساعت 03:152015-07-04سياسي

مخالفان کنگو لایحه انتخابات محلی را رد کردند


احزاب جناح مخالف جمهوری دموکراتیک کنگو با لایحه برگزاری انتخابات محلی در اکتبر آینده مخالفت کردند.

ژان ماری بامپوریکی، رییس گروه پارلمانی quotation mark وحدت ملت کنگو quotation mark که سومین حزب بزرگ حاضر در پارلمان کنگو محسوب می شود، تاکید کرد نمایندگان احزاب مخالف کنگو روز شنبه خواستار آن شدند که این لایحه از دستور کار نشست فوق العاده مجمع ملی کنگو که در حال حاضر جریان دارد، کنار گذاشته شود.

اوبن میناکو، رییس اکثریت پارلمانی کنگو وابسته به ریاست جمهوری این کشور، تصریح کرد برگزاری نشست فوق العاده برای بررسی و تصویب لایحه ای که اکنون با مخالفت احزاب مخالف روبرو شده است، به درخواست ژوزف کابیلا رییس جمهور کشور برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از کینشازا، فضای سیاسی حاکم در جمهوری دموکراتیک کنگو در آستانه برگزاری چند انتخابات که آخرین آنها انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال دو هزار و شانزده خواهد بود، به طرز ملموسی متشنج شده است.

طبق قانون اساسی جمهوری دموکراتیک کنگو، ژوزف کابیلا که از سال دو هزار و یک رییس جمهور کنگو است، اجازه ندارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد شود.

مسئولان جناح مخالف کنگو بر این عقیده هستند که سماجت و پافشاری حزب حاکم برای برگزاری انتخابات محلی که از زمان استقلال کنگو در سال هزار و نهصد و شصت تا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفان کنگو لایحه انتخابات محلی را رد کردند

مخالفان کنگو لایحه انتخابات محلی را رد کردند