مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 13:212015-07-04پزشكي

پزشک معالج دوقلوهای به هم چسبیده در قم: حال عمومی دوقلوهای به هم چسبیده مساعد است


پزشک معالج دوقلوهای به هم چسبیده گفت: حال عمومی دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر که روز دوشنبه هشتم تیر ماه در قم به دنیا آمدند مساعد است.

- امیرمسعود برقعی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به تولد دوقلوهای افغانی در قم افزود: این دوقلوها که از ناحیه سر به هم چسبیده اند در بیمارستان الزهرای قم به دنیا آمدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت این دوقلوها پایدار شده و از دستگاه اکسیژن جدا شده اند.

این پزشک فوق تخصص نوزادان در خصوص بروز چنین تولدهایی اظهار کرد: نمی توان گفت که این پدیده به عوامل ژنتیکی وابسته است اما این پدیده می تواند بر اثر عدم تقسیم مناسب سلول ها در رحم مادر به وجود بیاید.

برقعی در ارتباط با وضعیت فعلی این دوقلوها گفت: این نوزادان، در ابتدای تولد افت اکسیژن داشتند که الان این مشکل رفع شده و تغذیه با شیر برای آنها شروع شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان جداسازی این نوزادان وجود دارد بیان کرد: این موضوع نیازمند بررسی های کافی است و باید صبر کرد تا این دوقلوها کمی بزر گ تر شوند و وزن گیری مناسبی پیدا کنند تا بتوان مراحل بعدی را برای آنها انجام داد.

پزشک متخصص این دوقلوها افزود: به علت اینکه انجام سونوگرافی در این وضعیت از این دو قلوها امکان ندارد نمی توان ناحیه به هم چسبیدگی را به طور دقیق مشخص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشک معالج دوقلوهای به هم چسبیده در قم: حال عمومی دوقلوهای به هم چسبیده مساعد است

پزشک معالج دوقلوهای به هم چسبیده در قم: حال عمومی دوقلوهای به هم چسبیده مساعد است