مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 13:112015-07-04پزشكي

بهترین ورزش ها برای پیشگیری از کمردرد


یک متخصص فیزیکال تراپی با اشاره به اینکه استفاده از پیاده روی، شنا و دوچرخه های ثابت می تواند در جلوگیری از ابتلا به کمر درد موثر باشد، اظهار کرد: ورزش های منظم، کم شدت و هوازی می توانند قدرت و تحمل فرد را افزایش داده و به ماهیچه های انسان برای عملکرد بهتر کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیامک بشردوست تجلی با اشاره به اینکه همه افراد حتی کودکان و نوجوانان نیز ممکن است دچار کمردرد شوند، گفت: عدم تحرک و بلندکردن اجسام به شکل نامناسب دو عامل مهمی هستند که در ابتلا به کمر درد نقش موثری را ایفا می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش سن، تغییراتی در ستون فقرات ایجاد می شود که به طور معمول همراه با ضعف و تغییر میزان استحکام در عضلات و سایر بافت های ناحیه کمری است و این تغییرات در نهایت می توانند منجر به تغییر شکل در ستون فقرات شده یا کاهش توان فرد در تحمل فشارها و ایجاد محدودیت در انجام کارهای روزانه را سبب شوند.

این متخصص فیزیکال تراپی با تاکید بر اینکه تغییرات دژنراتیو و فرسایشی در ناحیه کمر یا بافت های اطراف کمر که به طور معمول همراه با افزایش سن ایجاد می شود، زمینه ایجاد کمردرد را افزایش می دهند، تصریح کرد: در این شرایط عضلات و سایر عناصر تشریحی توان مقابله با فشارهای سنگین را ندارند؛ به همین علت فشار بیش از اندازه مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین ورزش ها برای پیشگیری از کمردرد

بهترین ورزش ها برای پیشگیری از کمردرد