مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 04:152015-07-04سياسي

ضرورت افزایش توان دفاعی کشور


ارتش و سپاه پاسداران، در پهنه آب های خلیج فارس نبردی را در پیش گرفتند که با توان نظامی و تسلیحاتی دشمن برابر و مقارن نیست، بلکه عمدتاً از عواملی نظیر غافلگیری برای ضربه زدن به دشمن بهره برده است و آن، - " روزنامه حمایت در یادداشتی به قلم منصور حقیقت پور نوشت: مقام معظم رهبری سه شنبه گذشته، سیاست های کلی برنامه ششم توسعه را به رییس قوه مجریه ابلاغ فرمودند و بر مراقبت و دقّت نظر رییس جمهور و سایر مسئولان در قوای سه گانه و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اطمینان لازم از حُسن اجرای این سیاست ها در مراحل تنظیم و اجرای برنامه، تاکید کردند.

این سیاست ها در بخش های اقتصادی، فناوری و اطلاعات و ارتباطات، اجتماعی، دفاعی و امنیتی، سیاست خارجی، حقوقی و قضایی، فرهنگی و علم، فناوری و نوآوری و در 80 بند تنظیم شده است.

هر کدام از بندهای سیاست های ابلاغ شده، نیازمند نگارش مقاله ها و انجام تحقیقاتی در مورد ابعاد و نحوه اجرایی کردن آنهاست اما آن بخش از این سیاست ها که به نظر می رسد با توجه به تهدیدات روز افزون در منطقه علیه کشورمان حائز اهمیت بیشتری باشد، امور دفاعی و امنیتی است.

نکته ای که در سیاست های ابلاغی در این بخش جلب توجه می کند، گنجاندن سیاست افزایش توان دفاعی در تراز قدرت منطقه ای در اولین بخش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت افزایش توان دفاعی کشور

ضرورت افزایش توان دفاعی کشور