مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 01:302015-07-03سياسي

جنوب تهران مقصد نهایی آبهای آلوده شیمیایی


رییس اداره مسیل ها و قنوات منطقه 20 گفت: آب ها به قدری با مواد شیمیایی و فلزات سنگین آلوده شده اند که امکان هیچ استفاده ای از آنها نیست.

- مجتبی حسینعلی بیگی رییس اداره مسیل ها و قنوات منطقه 20 در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،با بیان اینکه 70 درصد آبهای تهران در قالب 7 کانال به سمت شهر ری روانه می شود، اظهار کرد: آب های روانه شده به سمت جنوب تهران در ابتدا بسیار زلال و قابل استفاده هستند اما این آب ها پس جدا شدن از سر منشاء خود و طی مسیری تا رسیدن به جنوب تهران ، به قدری آلوده می شوند که دیگر امکان استفاده از آنها نخواهد بود.

وی دلایل اصلی آلوده شده این آب ها را ریختن زباله و ضایعات و همچنین روانه کردن پسماند های صنعتی و فاضلاب های خانگی به داخل کانال ها بیان کرد و افزود: واحدهای سنگ بری و آب کاری فلزات که پساب های خود را که عمدتا دارای مواد شیمیایی و خطرناک هستند روانه کانال های آب می کنند، بزرگترین عامل آلودگی آب محسوب می شوند.

حسینعلی بیگی با اشاره به اینکه دغدغده اصلی اداره مسیل ها و قنوات، آلوده بودن آبهای سطحی و جلوگیری از استفاده کشور از این آب ها بر زمین هایشان است، گفت: استفاده از آبهای آلوده و شیمیایی برای آبیاری مزارع و زمین های کشاورزی اثرات مخربی را بر این محصولات برجای خواهد گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنوب تهران مقصد نهایی آبهای آلوده شیمیایی

جنوب تهران مقصد نهایی آبهای آلوده شیمیایی